7.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Вербицкая М.В., 2015, 2016 годы)
Вербицкая М.В.
1.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Елена Клековкина, Малколм Манн, Стив Тейлор-Ноулз, 2004-2005 годы)
Клековкина Е., Манн М., Тейлор-Н. С.
2.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Музланова Е.С., 2013 год)
Музланова Е. С.
6.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Фоменко Е.А., Бодоньи М.А., 2015 год)
Фоменко Е.А.,
Бодоньи М.А.
8.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Афанасьева О., Эванс В., Копылова В., 2010 год)
Афанасьева О.,
Эванс В.,
Копылова В.
3.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Соловова Е.Н., Парсонс Джон, Маркова Е.С., 2015 год)
Соловова Е.Н., Парсонс Джон, Маркова Е.С.
4.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Вербицкая М.В., 2015 год)
Вербицкая М.В.
5.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Вербицкая М.В., 2014 год)
Вербицкая М.В.
9.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Фоменко Е.А., Бодоньи М.А. и др., 2014 год)
Фоменко Е.А.,
Бодоньи М.А.
10.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Authors и др., 201x год)
Authors,
Authors,
11.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Authors и др., 201x год)
Authors,
Authors,
12.Раздел 3. Грамматика (часть 1) (Authors и др., 201x год)
Authors,
Authors,
Пройти тестирование по 10 заданиям
Пройти тестирование по всем заданиям
Вернуться к каталогу заданий
Версия для печати и копирования в MS Word
1
Тип 21 № 43
Преобразуйте, если это необходимо, слово REMAIN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Nowadays Teotihuacan is visited by millions of people every year. Archeologists are sure that it _____ popular in the future being a must-see if you’re in Mexico City.
1
Тип 19 № 41
Преобразуйте, если это необходимо, слово BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
New Seven Wonders of the World: Teotihuacan
Long ago Teotihuacan was an important religious and economic centre. However, after there _____ a great fire, for some unknown reason all the population decided to leave the city. This happened in 650AD.
2
Тип 20 № 42
Преобразуйте, если это необходимо, слово SEE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Since then Teotihuacan _____ the Aztecs, the Spanish invasion and many other people and events.
3
Тип 22 № 44
Преобразуйте, если это необходимо, слово RULE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
New Seven Wonders of the World: the Forbidden City
Today, the Forbidden City is a public museum visited by millions of tourists from around the world. Until 1924 when the last emperor of China had to leave the palace, twenty four emperors of the two dynasties _____ here.
4
Тип 23 № 45
Преобразуйте, если это необходимо, слово INVEST так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Chinese people _____ a lot of time and money in the Forbidden City lately and it is now a fantastic place to walk and dream of the past centuries.
5
Тип 24 № 46
Преобразуйте, если это необходимо, слово KEEP так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
People from all over the world can see the traditional palace architecture, enjoy the treasures _____ in the palace, and learn of the legends and anecdotes about the imperial family and the court.
6
Задания Д25 № 47
Преобразуйте, если это необходимо, слово VISIT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Protected by UNESCO, the Palace Museum _____ by millions of tourists every year.
7
Тип 25 № 48
Образуйте от слова CALCULATE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Invention of Computer
Many encyclopedias say that the first computer was developed by Howard H. Aiken (and his team) in America between 1939 and 1944. It was a large-scale, programme-controlled machine which could make a very complex _____ .
8
Тип 26 № 49
Образуйте от слова DISCOVER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
However, after World War II an important _____ was made that the first computer was, in fact, made in Germany in 1941 by Konrad Zuce.
9
Тип 27 № 50
Образуйте от слова SCIENCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Later Konrad Zuce founded a company in order to build computers that could be used by an engineer or a _____ .
10
Тип 28 № 51
Образуйте от слова SIMILAR однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Konrad Zuce also developed the first real programming language, which shows an amazing _____ to today’s most advanced computer languages.
11
Тип 29 № 52
Образуйте от слова KNOWN однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Unfortunately, the role of this man, who was years ahead of his time, is still _____ to many people.
2
Тип 21 № 89
Преобразуйте, если это необходимо, слово BEGIN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The building of the Wall of stone and earth ______ in the 6th century BC and lasted until the 16th century AD.
1
Тип 19 № 87
Преобразуйте, если это необходимо, слово GREAT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
New Seven Wonders of the World: the Great Wall of China
Just like a gigantic dragon, the Great Wall runs up and down deserts, mountains and grasslands for 6,700 kilometers from east to west of China. It is one of the ______ wonders of the world with more than 2,000 years of history.
2
Тип 20 № 88
Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The Great Wall ______ by several Chinese dynasties in order to protect the Chinese Empire from different aggressors.
3
Тип 22 № 90
Преобразуйте, если это необходимо, слово KNOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
It ______ that from 2 to 3 million Chinese people died during its construction.
4
Тип 23 № 91
Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Since then, the Great Wall of China ______ a symbol of wisdom and bravery of the Chinese people and a monument of the Chinese nation for many hundreds of years.
5
Тип 24 № 92
Преобразуйте, если это необходимо, слово BRING так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Nowadays, a visit to the Great Wall is like a tour through history backwards; it ______ tourists great excitement to walk on the Great Wall of China, to stand on a watchtower and view the wall disappearing in the distance.
6
Задания Д25 № 93
Преобразуйте, если это необходимо, слово SEE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
This treasure is protected by UNESCO and future generations ______ the Great Wall with the same wonder and amazement as we do now.
7
Тип 25 № 94
Образуйте от слова USUAL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Invention of Bubble Gum
Bubble gum is a type of chewing gum that is especially designed for blowing bubbles. It is ______ pink in colour and has a particular flavour.
8
Тип 26 № 95
Образуйте от слова DIFFER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
In 1928 it was invented by Walter E. Diemer who worked for the Fleer Chewing Gum Company in Philadelphia. In his spare time Diemer was trying new gum recipes and, by accident, invented a ______ gum.
9
Тип 27 № 96
Образуйте от слова STICK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
It was less ______ than regular chewing gum and it stretched more easily.
10
Тип 28 № 97
Образуйте от слова POSSIBLE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
When Walter Diemer, who was 23 years old at that time, saw the bubbles, produced by his new gum, he saw the ______ of making money.
11
Тип 29 № 98
Образуйте от слова DEMONSTRATE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
He took the gum, which he had given the name Bubble Bubble, to the nearby grocery store and made a ______ to the salesmen to show the extraordinary features of his gum.
3
Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Between 1AD and 250AD Teotihuacan ______ an important religious and economic centre when the construction of the Pyramids of the Sun and Moon had been finished.
1
Преобразуйте, если это необходимо, слово LARGE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
New Seven Wonders of the World: Teotihuacan
Teotihuacan is an enormous archaeological site in Mexico. It contains some of the ______ pyramids in America.
2
Преобразуйте, если это необходимо, слово KNOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Also, the archaeological site of Teotihuacan ______ for the so-called ‘street of the dead’ and its colourful frescos.
3
Преобразуйте, если это необходимо, слово THEY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
At that time as many as 200,000 people lived in Teotihuacan in ______ 2,000 houses.
4
Преобразуйте, если это необходимо, слово POPULAR так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
New Seven Wonders of the World: the Forbidden City
Today, the Forbidden City is a public museum that draws the attention of millions of travellers and tourists from around the world. Some people think that it is one of the ______ sights in the world.
5
Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
It ______ as the Chinese imperial palace by one of the emperors. It was also the ceremonial and political centre of the Chinese government for almost five centuries.
6
Задания Д25 № 185
Преобразуйте, если это необходимо, слово INCLUDE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Now it is known as the Palace Museum that covers 74 hectares ______ over 900 buildings with 9 999 rooms.
7
Образуйте от слова REAL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Invention of Crossword Puzzle
Crossword puzzles are the most popular word puzzles in the world. However, their history is ______ short.
8
Образуйте от слова APPEAR однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
They were created in the 19th century in England, but the ______ of the first published crossword puzzle took place in 1913 in the New York World newspaper.
9
Образуйте от слова JOURNAL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
The author of the puzzle was Arthur Wynne, a ______ born in Liverpool, England.
10
Образуйте от слова DIFFER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Wynne’s crossword puzzle looked much ______ from the crosswords used today and had no black squares.
11
Образуйте от слова POPULAR однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
At first, only the New York World published such puzzles every week. But in 1924 the first collection of World puzzles was printed in book form and crossword puzzles immediately gained ______ .
4
Преобразуйте, если это необходимо, слово MAN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
They got their name because all the ______ in the team wore black shorts, shirts, socks and shoes when they play rugby.
1
Преобразуйте, если это необходимо, слово PLAY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The ‘All Blacks’
Rugby is the most popular sport in New Zealand. The country even has a Rugby Museum. The game ______ there as early as the 1860s.
2
Преобразуйте, если это необходимо, слово CALL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The game spread quickly. Soon New Zealand’s national team appeared. It ______ the “All Blacks” and not because of the colour of the players’ skin.
3
Преобразуйте, если это необходимо, слово ONE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
In 1884 they went to New South Wales, Australia to play and won eight games! It was the ______ international competition for them.
4
Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT MEAN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Before a rugby match, the “All Blacks” dance a special Maori war dance. The Maories are the New Zealand aborigines. It ______ that all the players in the team are Maori but they all perform the dance.
5
Преобразуйте, если это необходимо, слово LIVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Today the most popular player is Jonah Lomu. He is a ______ legend of New Zealand rugby.
6
Задания Д25 № 277
Преобразуйте, если это необходимо, слово YOUNG так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
He was just 19 when he started playing for the “All Blacks” in 1994 and became the ______ player in rugby history.
7
Образуйте от слова MOVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Migrating Birds
In autumn you can see large flocks of birds flying from Russia to warmer countries. In spring, they come back to us. Migration is the periodic seasonal ______ of birds.
8
Образуйте от слова SCIENCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
The main routes connect Europe and Africa, Europe and South-Eastern Asia and Australia, North and South America. How do we know about these routes? ______ study birds. They catch birds, place small bands with numbers on the birds’ legs and then let the birds fly away. Some of these banded birds are caught again. The band tells about the route.
9
Образуйте от слова QUICK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Some birds fly very ______ and they can feed on the wing. They migrate in the daytime.
10
Образуйте от слова DARK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Swallows and swifts do this. Cuckoos fly during the night and rest and feed during the day. Swimming birds can fly both during the day and night, in complete ______ .
11
Образуйте от слова POWER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
How long can birds fly for without a stop? The tiny hummingbird weighs only about as much as a small coin. But it has ______ wings.
5
Преобразуйте, если это необходимо, слово THREE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
One picnic spot was too shady, another was too sunny and hot. The ______ had no wild flowers around it.
1
Преобразуйте, если это необходимо, слово MAKE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
A Picnic Spot
‘It’s a perfect day for a picnic’, said Mr. Wolf. ‘Do you think you could pack us a lunch?’
‘I certainly could’, said Mrs. Wolf. So the decision ______ .
2
Преобразуйте, если это необходимо, слово CAN NOT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
But once she and Mr. Wolf and their son and daughter were out in the summer woods, they ______ find the right spot.
3
Преобразуйте, если это необходимо, слово GOOD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
And when at last they found one with all those things, Mrs. Wolf cried, ‘Oh, but here there’s no water. Surely we can find a ______ spot than this one.’
4
Преобразуйте, если это необходимо, слово CHILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
When it was lunchtime, everyone was very hungry. At last the ______ cried:
‘Please hurry up and choose a picnic place.’
‘Yes, please, do.’ Mr. Wolf said. ‘This basket is so heavy.’
5
Преобразуйте, если это необходимо, слово WE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
‘All right,’ agreed Mrs. Wolf. ‘Let_______ just go round the next turn in the path — and there we will eat.’
6
Задания Д25 № 323
Преобразуйте, если это необходимо, слово LOOK так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
So they went around the turn and soon came into their own back yard! Mr. Wolf quickly put down his basket. ‘It’s a perfect spot for a picnic,’ he said ______ around with a smile.
‘Chairs, and a table, and a pool — and a beautiful flower garden!’ And they decided to have picnics there all summer long.
7
Образуйте от слова DARK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
The Least Successful Explorer
Thomas Nuttall spent many years studying the plants and trees in north-west America. He was different from most other explorers because he was almost always lost.
One night he did not come back and a group went out to search for him. When Nuttall heard them in the ______ , he was frightened.
8
Образуйте от слова POSSIBLE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
You may think it was ______ , but he believed that they were Indians and tried to escape.
9
Образуйте от слова SERVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Getting more and more angry, Nuttall’s ______ chased him for three days through the forest and across rivers until he accidentally arrived back at their tents.
10
Образуйте от слова SCIENCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
Another day the ______ was lost again. He was walking for many hours, he felt very tired, so he lay down to rest.
11
Образуйте от слова POWER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.
An Indian found him lying there.
Nuttall did not look dangerous. In fact, he looked quite helpless. The Indian felt sorry for him and decided not to kill him. Instead, the strong-built, ______ man picked the explorer up and carried him three miles to the river.
Пройти тестирование по этим заданиям
Exercises
NOUNS
- Write the plurals
brother |
brothers |
woman |
|
match |
box |
||
camera |
baby |
||
photo |
person |
||
church |
secretary |
||
radio |
thief |
||
sandwich |
foot |
||
door |
wolf |
||
lady |
tomato |
||
gentleman |
man |
||
tooth |
watch |
||
key |
child |
||
teacher |
boy |
||
deer |
monkey |
||
leaf |
piano |
||
city |
potato |
- Write the correct form of the nouns
2.The bay has got two new _____. 3.Alex saw some _____ running across the floor. 4.If a houseplant is given too much water, its lower____turn yellow. 5.New scientific ____ are made every day in ______. 6.In the mountains we saw some_____, _______ ______ and wild ______. 7. I can see trees and _____ outside the window. |
MATCH TOOTH MOUSE LEAF DISCOVERY LABORATORY WOLF FOX DEER SHEEP BUSH |
- Complete the sentences with the possessive form of the nouns
|
BOY BOYS CHILDREN CHILD WOMAN WOMEN SISTER |
- Add apostrophes to the possessive nouns
- Jims last name is Smith.
- Jim’s last name is Smith.
- Bobs cat likes to sleep on the sofa
- My teachers names are MS. Rice and MR. Molina.
- My mothers first name is Maria.
ADJECTIVES
1.Write the comparative and the superlative forms of the following adjectives.
happy
young
shallow
difficult
dirty
patient
hot
comfortable
brave
friendly
ridiculous
late-later
little
2.Complete the sentences using the correct form of the adjectives in brackets .
- Jill’s a ________ (intelligent) person than my brother.
- Kate was the_________ (practical) of the family.
- Greg felt __________ (bad) yesterday than the day before.
- This cake is the ____________ (good) I’ve ever tasted.
- Jack was the________ (tall) of the two.
- Jack is the__________ (clever) of the three brothers.
- If you need any ___________ (far) information, please contact our head office.
- The sinking of Titanic is one of _____________ (famous) shipwreck stories of all time.
- Please, send the books back without_________ (far) delay.
- The deposits of oil in Russia are the __________ (rich) in the world.
- Could you come a bit _______ (early) tomorrow?
- I like this song _________ (well) than the previous one.
- Which of these two performances did you enjoy ________ (much)?
PRONOUNS
1. Fill in the gap with the correct object pronoun.
- Who is that lady? — Why are you looking at __________?
- Do you know that young handsome man?-Yes, I study with __________.
- Please, listen to _______. I want to express my point of view.
- These puppies are so nice! Do you want to look at ______.
- We like this house. We’re going to buy _________.
- He can’t see _______ because we are sitting in the last row.
- Where are the keys to our flat? I can’t find _______.
- Where is Ann? I want to talk to _________.
- This snake is poisonous. I’m very afraid of _______.
- Don’t wait for _______ for dinner. I’ll return very late at night.
- He left Polotsk long ago. I haven’t seen _______ since.
- You can fully rely on _______. We won’t let you down.
2. Complete the sentences with reflexive pronouns.
- I am angry with __________.
- He fell down and hurt __________.
- Tell me more about __________.
- She believes in __________.
- We are sure of __________.
- They did everything __________.
- Did you translate the text __________.
- I saw everything __________.
- The knife was sharp, and she cut __________.
- They introduced __________.
- Can you do many things _________?
- Does your friend Nick often talk to you about _________?
- Did your mother buy anything for _________ last week?
- Are you always sure of _________?
- Do you believe in _________?
- Did the pupils answer all the questions _________?
- Did you make the dress ______________ .
3. Complete the sentences using possessive pronouns.
- This is my mum. _________ name’s Jess.
- These are my sisters. ________ names are Mary and Dina.
- These are my parents. _________ names are Tanya and Bob
- This is my cousin. _________ name’s Helen.
- This is my cousin. ______ name’s Fred
- This is my aunt. _______ name’s Pam.
- Insert absolute possessive pronouns.
Jason: Whose sunglasses are these?
Kate They’re Amy’s, I think. Yes, they’re (1) _______.
Paul: Whose baseball cap is this?
Amy: That’s (2) ______ too! Thanks.
Kate: Ugh! Whose dirty towel is this?
Jason: Ask Paul. I think it’s (3) __________ .
Paul: Yes, it is. Thanks. You’ve got a great T-shirt, Amy!
Kate: Thanks. I borrowed it from my big sister. So it’s (4) __________ really.
Jason: What about this umbrella?
Paul: Don’t be silly, Jason! You brought it, so it must be (5) __________.
Kate: Does this beach ball belong to us?
Jason: No, it isn’t (6) __________. Those kids over there were looking for a ball, so it’s (7) _________ probably.
VERBS
1.Write four forms of the following verbs
|
|
1. Put the following sentences into the correct tense: Simple Past, Simple Present, Present Continuous or Past Continuous, Present Perfect.
- I ________ (listen) to the radio while Mary __________ (cook) dinner.
- You __________ (buy) this book yesterday?
- Last Friday Jill __________ (go) home early because she __________ (want) to see a film.
- When your brother usually __________ (get) home in the evening?
- Jane always __________ (bring) us a nice present.
- What those people __________ (do) in the middle of the road?
- You __________ (read) this book?
- While Fred __________ (sleep), Judy __________ (watch) TV.
- When I __________ (be) young, I __________ (think) Mary __________ (be) nice — but now I __________ (think) she’s fantastic.
- Jill __________ (walk) home when she __________ (see) her husband’s car outside the cinema
- Look there! Sue and Tim __________ (run) to school.
- Jack’s father __________ (not work) in London — he __________ (not speak) English.
- Joe __________ (buy) a car yesterday.
- Their father often __________ (go) to rock concerts.
- While you __________ (sleep), mother __________ (arrive).
- Put the following sentences into the correct tense: Present Perfect, Past
Simple, Present Perfect Continuous.
- Today is Thursday, and John ________ (be) late twice this week; he________ (be) late yesterday and on Monday.
- I first________ (meet) George a month ago, and I ________ (meet) him several times since then.
- It is October now, and we ________ (do) a lot of work this year; we ________ (do) a lot last year too.
- She ________ (buy) a coat last winter, but she________ (not / buy) a new dress since 2008.
- It’s only the middle of the month, and he________ (spend) (already) most of his salary; he ________ (spend) $60 yesterday,
- I ________ (break) my leg in 1991, but I ________ (break) (never) my arm.
- He’s over sixty, and he’s still working. He ________ (work) hard all his life. When he ________ (be) a young man, he sometimes ________ (work) all night.
- The postman ________ (come) at eight yesterday, but it’s now half past eight and he ________ (not / come) yet.
- Today is May 25th. Ted ________ (not / be) absent this month.
- He ________ (feel) extremely ill when he went to hospital, but he ________ (feel) much better since he came out of hospital a month ago.
3.Put the verb into the correct form, present simple or past simple, active or passive.
1. It’s a big factory. Five hundred people are employed (employ) there.
2. Water ___________ (cover) most of the Earth’s surface.
3. Most of the Earth’s surface ___________ (cover) by water.
4. The park gates ___________ (lock) at 6.30 p.m. every evening.
5. The letter __________ (post) a week ago and it ____________ (arrive) yesterday.
6. The boat ________ (sink) quickly but fortunately everybody ________________ (rescue).
7. Jacob’s parents _____________ (die) when he was very young. He and his sister _________ (bring) up by their grandparents.
8. I was born in London but I __________ (grow) up in the north of England.
9. While I was on holiday, my camera ________ (steal) from my hotel room.
10. While I was on holiday, my camera _________ (disappear) from my hotel room.
11. The company is not independent. It ________________ (own) by a much larger company.
12. I saw an accident last night. Somebody __________ (call) an ambulance but nobody ___________ (injure) so the ambulance _____________ (not / need).
- Use passive or active voice.
1. Nobody (to see) him yesterday. 2. The telegram (to receive) tomorrow. 3. He (to give) me this book next week. 4. The answer to this question can (to find) in the encyclopedia. 5. We (to show) the historical monuments of the capital to the delegation. 6. You can (to find) interesting information about the life in the USA in this book. 7. Budapest (to divide) into two parts: Buda and Pest. 8. Yuri Dolgoruki (to found) Moscow in 1147. 9. Moscow University (to found) by Lomonosov. 10. We (to call) Zhukovski the father of Russian aviation.
PARTICIPLES
1.Choose the right participle
.
1. interesting/interested
This exercise is ________.
2. exciting/excited
On Christmas Eve, many children are so ______ that they stay up all night.
3. annoying/annoyed
My friend has a very ______ habit.
4. tiring/tired
I had such a ______ day I went straight to bed.
5. relaxing/relaxed
We were_________ after our holidays.
6. disgusting/disgusted
Their hamburgers are ________ .
7. satisfying/satisfied
I’m not __________ with my job.
8. boring/bored
George always talks about the same things, he is so __________.
9. disappointing/disappointed
I like this actor but the film was _________.
10.confusing/confused
English grammar can be________.
2.Write the right form of the participles.
1.The people I work with are _____ with their work. |
SATISFY |
2.John was ______ by the news report. |
DISGUST |
3.We thought that the instructions were _____ |
CONFUSE |
4.It’s an ______little story. You should read it. |
AMUSE |
5.Working late every day is_____. |
TIRE |
6.I’m not really _____ in sport. |
INTEREST |
7.Do you feel ____about them? |
WORRY |
8.All this information is making me ____. |
CONFUSE |
9.I had a ____weekend because of the rain. |
BORE |
10.Young children are often ____of the dark. |
SCARE |
ОТВЕТЫ
NOUNS
- write the plurals
brother |
brothers |
woman |
women |
match |
matches |
box |
boxes |
camera |
cameras |
baby |
babies |
photo |
photos |
person |
people |
church |
churches |
secretary |
secretaries |
radio |
radios |
thief |
thieves |
sandwich |
sandwiches |
foot |
feet |
door |
doors |
wolf |
wolves |
lady |
ladies |
tomato |
tomatoes |
gentleman |
gentlemen |
man |
men |
tooth |
teeth |
watch |
watches |
key |
keys |
child |
children |
teacher |
teachers |
boy |
boys |
deer |
deer |
monkey |
monkeys |
leaf |
leaves |
piano |
pianos |
city |
cities |
potato |
potatoes |
- Write the correct form of the nouns
1.matches
2.teeth
3.mice
4.leaves
5.discoveries
6.laboratories
7.wolves
8.foxes
9.deer
10.sheep
11.bushes
- Complete the sentences with the possessive form of the nouns
1.boy’s
2.boys’
3.children’s
4.child’s
5.woman’s
6.women’s
7.sister’s
- Add apostrophes to the possessive nouns
- Jims last name is Smith.
- Jim’s last name is Smith.
- Bob’s cat likes to sleep on the sofa
- My teachers’ names are MS. Rice and MR. Molina.
- My mother’s first name is Maria.
ADJECTIVES
1.Write the comparative and the superlative forms of the following adjectives.
happy – happier – the happiest
young – younger — the youngest
shallow — shallower/more shallow — shallowest/the most shallow
difficult — more difficult — the most difficult
dirty – dirtier — the dirtiest
patient — more patient — the most patient
hot – hotter — the hottest
comfortable — more comfortable — the most comfortable
brave – braver — the bravest
friendly – more friendly — the most friendly
ridiculous — more ridiculous – the most ridiculous
late — later – the latest
little – less — the least
2.Complete the sentences using the correct form of the adjectives in brackets .
- more intelligent
- most practical
- worse
- best
- tallest
- cleverest/the most clever
- further
- most famous
- further
- richest
- earlier
- better
- more
PRONOUNS
- Fill in the gap with the correct object pronoun.
- her
- him
- me
- them
- it
- us
- them
- her
- it
- me
- him
- us
- Complete the sentences with reflexive pronouns.
- Myself
- Himself
- Youself
- Herself
- Ourselves
- Themselves
- Yourself
- Myself
- Herself
- Themselves
- Yourself
- Himself
- Herself
- Yourself
- Yourself
- Themselves
- yourself
- Complete the sentences using possessive pronouns.
- Her
- Their
- Their
- Her
- His
- her
- Insert absolute possessive pronouns.
- Hers
- Mine
- His
- Hers
- Yours
- Mine
- Theirs
VERBS
1.Write four forms of the following verbs
- Smile – smile – smiled — smiling
- Run – ran – run — running
- Sleep – slept – slept — sleeping
- stop – stopped – stopped — stopping
- write – wrote — -written — writing
- cut – cut – cut — cutting
- plan – planned – planned — planning
- say – said – said — saying
- cry – cried – cried — crying
- study – studied – studied — studying
- lie – lay – lain — lying
- get – got – got — getting
- hit – hit – hit — hitting
- win – won – won — winning
- die – died – died — dying
- come – came – come — coming
1. Put the following sentences into the correct tense: Simple Past, Simple Present, Present Continuous or Past Continuous, Present Perfect.
1 was listening / was cooking, 2 did you buy, 3 went / wanted, 4 does your brother usually get, 5 brings, 6 are people doing, 7 have you read, 8 was sleeping / was watching, 9 was /thought / think, 10 was walking / saw, 11 are running, 12 doesn’t work / doesn’t speak, 13 bought, 14 goes, 15 were sleeping / arrived.
2. Put the following sentences into the correct tense: Present Perfect, Past Simple, Present Perfect Continuous.
1. has been / was, 2. met /have met, 3. have done / did, 4. bought / hasn’t bought, 5. has already spent / spent, 6. broke / have never broken, 7. has been working hard / was / worked, 8. came / hasn’t come, 9. hasn’t been, 10. felt / has felt
3.Put the verb into the correct form, present simple or past simple, active or passive.
2.covers
3.is covered
4.are locked
5.was posted/ arrived
6.sank/ was rescued
7.died/were brought up
8.grew
9.was stolen
10. disappeared
11.is owned
12.called/was injured/wasn’t needed
- Use passive or active voice.
1.saw
2.will be received
3.will give
4.be found
5. showed
6.find
7.is divided
8.founded
9.was founded
10.call
PARTICIPLES
- Choose the right participle
- This exercise is interesting.
- On Christmas Eve, many children are so excited that they stay up all night.
- My friend has a very annoying habit.
- I had such a tiring day I went straight to bed.
- We were relaxed after our holidays.
- Their hamburgers are disgusting.
- I’m not satisfied with my job.
- George always talks about the same things, he is so boring.
- I like this actor but the film was disappointing.
- English grammar can be confusing.
2.Write the right form of the participles.
- satisfied
- disgusted
- confusing
- amusing
- tiring
- interested
- worried
- confused
- boring
- scared
Аудирование
▫ Тест 1. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 2. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 3. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 4. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 5. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 6. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 7. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 8. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 9. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 10. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 11. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку
Показать все ⇓
Чтение
▫ Тест 1. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 2. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 3. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 4. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 5. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 6. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 7. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 8. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 9. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 10. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 11. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 12. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 13. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 14. Чтение. ЕГЭ по английскому языку
Показать все ⇓
Грамматика и лексика
▫ Тест 1. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 2. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 3. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 4. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 5. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 6. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 7. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 8. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 9. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 10. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 11. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 12. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 13. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 14. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 15. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку
Показать все ⇓
Письмо и эссе
▫ Тест 1. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 2. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 3. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 4. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 5. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 6. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 7. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 8. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 9. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 10. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 11. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 12. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 13. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 14. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 15. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку
Показать все ⇓
Устная часть
▫ Тест 1. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 2. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 3. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 4. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 5. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 6. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 7. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 8. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 9. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 10. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 11. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 12. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 13. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 14. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
▫ Тест 15. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку
Показать все ⇓
Задания ниже полностью соответствуют формату ЕГЭ-2023.
Задание №G1_01 скачать pdf
Задание №G1_02 скачать pdf
Задание №G1_03 скачать pdf
Задание №G1_04 скачать pdf
Задание №G1_05 скачать pdf
Задание №G1_06 скачать pdf
Задание №G1_07 скачать pdf
Задание №G1_08 скачать pdf
Задание №G1_09 скачать pdf
Задание №G1_10 скачать pdf
Задание №G1_11 скачать pdf
Задание №G1_12 скачать pdf
Задание №G1_13 скачать pdf
Задание №G1_14 скачать pdf
Задание №G1_15 скачать pdf
Задание №G1_16 скачать pdf
Задание №G1_17 скачать pdf
Задание №G1_18 скачать pdf
Задание №G1_19 скачать pdf
Задание №G1_20 скачать pdf
Задание №G1_21 скачать pdf
Задание №G1_22 скачать pdf
Задание №G1_23 скачать pdf
Задание №G1_24 скачать pdf
Задание №G1_25 скачать pdf
Задание №G1_26 скачать pdf
Задание №G1_27 скачать pdf
Задание №G1_28 скачать pdf
Задание №G1_29 скачать pdf
Задание №G1_30 скачать pdf
Задание №G1_31 скачать pdf
Задание №G1_32 скачать pdf
Задание №G1_33 скачать pdf
Задание №G1_34 скачать pdf
Задание №G1_35 скачать pdf
Задание №G1_36 скачать pdf
Задание №G1_37 скачать pdf
Задание №G1_38 скачать pdf
Задание №G1_39 скачать pdf
Задание №G1_40 скачать pdf
Задание №G1_41 скачать pdf
Задание №G1_42 скачать pdf
Задание №G1_43 скачать pdf
Задание №G1_44 скачать pdf
Задание №G1_45 скачать pdf
Задание №G1_46 скачать pdf
Задание №G1_47 скачать pdf
Задание №G1_48 скачать pdf
Задание №G1_49 скачать pdf
Задание №G1_50 скачать pdf
Задание №G1_51 скачать pdf
Задание №G1_52 скачать pdf
Задание №G1_53 скачать pdf
Задание №G1_54 скачать pdf
Задание №G1_55 скачать pdf
Задание №G1_56 скачать pdf
Ответы к заданиям здесь